Aarhus Universitetsforlag
Cover

Interface

digital kunst & kultur

En del af fagområderne , og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

192 sider ill.
Paperback
ISBN 978 87 7934 241 5

Redigeret af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Det er længe siden, computeren var nørdens territorium. Men den er faktisk heller ikke bare et redskab, de fleste bruger som arbejdsredskab eller til opbevaring af familiens digitale billeder. Computeren er krøbet helt ind på livet af os: Den findes i tøj, indgår i kunstværker, telefoner, spilkonsoller og meget andet.

Antologien "Interface" sætter spot på mødet mellem menneske og maskine og beskriver, hvordan computeren ikke kun gør livet lettere, men også ændrer os, vores kunst og kultur. Blade Runner og Matrix er blot nogle af de værker, der nævnes i bogens analyser af interfacekunst på tværs af musik, kunst, litteratur og film. Det er en bog for dem, som gerne vil dybere end salgstalen og brugsanvisningen og er interesserede i computerens kunstneriske og kulturelle konsekvenser.

Lone Koefoed Hansen er ph.d.-studerende på Multimedier, Aarhus Universitet. Hun har beskæftiget sig med interaktiv kunst og kultur siden 1997. Søren Pold er lektor på Aarhus Universitet, hvor han forsker og underviser i digital kunst og kultur. Han har udgivet en lang række artikler på dansk og engelsk - senseste bog er "Ex Libris".

Pressen skrev

BogInfo

"Denne bog beskræftiger sig med grænsefladen mellem mennesker og maskine, kultur og data: Hvordan udfordrer interfacet vores kunst og kultur, og hvordan forholder det sig til æstetikkens teorier og traditioner? Bogen angriber interfacet fra en række forskellige synsvinkler, som har dét til fælles, at de anlægger et æstetisk og kulturelt perspektiv på interfacet."

"Det er en bog for alle, der er interesserede i computerens kunstneriske og kulturelle konsekvenser."

Tilføjet til kurven

Gå til kassen