Aarhus Universitetsforlag
Cover

Folkeskolen efter reformen

Hvad siger følgeforskningen?

En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (4) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

80 sider E-bog PDF
ISBN 978 87 7184 962 2

Af
, og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

FOLKESKOLEN EFTER REFORMEN FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG

Med afsæt i 51 rapporter giver forfatterne til Folkeskolen efter reformen et billede af folkeskolen fem år, efter at en bred forligskreds i Folketinget fra 2014 satte nye rammer for skolen, de professionelle og eleverne. Forfatterne læser på tværs af de omkring 5.000 siders følgeforskning og giver en sammenfatning af udviklingen inden for nogle af de mest centrale elementer i reformen. Hvad ved vi om: 

· elevernes faglige deltagelse, interesse og trivsel?

· den længere skoledag og graden af motion og bevægelse i skolen?

· åben skole, lektiehjælp og faglig fordybelse?

· understøttende undervisning, styring og ledelse og professionelt samarbejde?

· kompetenceudviklingen af skolens ansatte og undervisning med fælles mål?

Folkeskolen efter reformen samler resultaterne fra følgeforskningen og giver alle, der interesserer sig for skolen og reformen, mulighed for at få et hurtigt overblik over, hvordan det går med reformelementerne i skolens hverdag.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen