Modersmålsundervisning i mindretalssprog i Danmark
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (29) , og fagområderne DPU, Pædagogik og Sprog
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Anne Holmen og
J.N. Jørgensen
Med bidrag af
Sivan Aytimur,
Johanne Breuning,
Hayssam Gheith,
Inge Helle,
Shameem Khawaja,
Bergthóra Kristjánsdóttir,
Naziha Lamrini,
Simon Osani,
Meii-Er Wang og
Vicki Würtz
Mere om bogen
Om bogen
Dette bind af Københavnerstudier falder i to halvdele. I den første fortælles 1990ernes historie om modersmålsundervisningen med hovedvægt på tilblivelsen af en egentlig læseplan. I anden del gives en række bud på, hvordan indholdet i undervisningen kan udvikles gennem nye sprogpædagogiske metoder. Et gennemgående tema er ønsket om integraton af modersmålsundervisningen i børnenes øvrige skolegang.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…