Miljøundervisning i Norden: Erfaringer fra de første MUVIN-skoler i Danmark
Mere om bogen
Om bogen
Miljøundervisning med "interessekonflikter i naturudnyttelsen" som omdrejningspunkt er emnet for denne rapport.
En gruppe forskere fra Danmarks Lærerhøjskole har fulgt 9 skoler og gymnasier, der arbejdede med at udvikle miljøundervisning som led i Nordisk Ministerråds initiativ "Miljøundervisning i Norden" (MUVIN).
Rapporten beskriver dels de konkrete udviklingsprojekter, og dels analyserer og diskuterer den en række tværgående problemstillinger som elevaktiviteter, medbestemmelse, konflikttænkning, det faglige indhold og handlekompetence.
Alt sammen spørgsmål, der er særligt aktuelle med indførelsen af den nye folkeskolelov, der både peger på behovet for miljøundervisning i sit generelle formål og i mange af de enkelte fags formål og centrale kundskabs- og færdighedsområder.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…